Általános Szerződési és Felhasználási feltételek
KALMÁR MOTOR
KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
- https://kalmarmotor.hu/ weboldalhoz kapcsolódó -
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
2024.
1
KALMÁR MOTOR KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
https://kalmarmotor.hu/
ÁSZF
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Jelen Általános Szerződési Feltételek („ ÁSZF ”) a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV
törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, és a fogyasztó és a
vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormány rendelet,
a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre
vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet valamint a fogyasztó
és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és
digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021.
(VI. 30.) Korm. rendeletben és a hatályos egyéb vonatkozó jogszabályok figyelembe vételével
készült.
A KALMÁR MOTOR Korlátolt Felelősségű Társaság üzemelteti
a https://kalmarmotor.hu/ weboldalt.
A https://kalmarmotor.hu/ weboldal használatát és a KALMÁR MOTOR Korlátolt Felelősségű
Társaság termékei megrendelését megelőzően az alábbi szerződési feltételeket ismerje meg,
azt figyelmesen olvassa át és a megfelelő négyzet kijelölésével nyilatkozzon arról, hogy annak
tartalmát megismerte és azt magára nézve kötelezőnek ismeri el.
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:78. § (1) bekezdése szerint: „ Az
általános szerződési feltétel akkor válik a szerződés részévé, ha alkalmazója lehetővé tette,
hogy a másik fél annak tartalmát a szerződéskötést megelőzően megismerje, és ha azt a másik
fél elfogadta. ”
AMENNYIBEN AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEKKEL NEM ÉRTENEK EGYET KÉRJÜK,
NE HASZNÁLJÁK A WEBOLDALT!
1. § CÉGADATOK
A Kereskedő neve: KALMÁR MOTOR Korlátolt Felelősségű Társaság
A Kereskedő képviselője: Kalmár Szilvia ügyvezető
A Kereskedő székhelye: 6728 Szeged, Algyői út 58.
A Kereskedő levelezési címe: 6728 Szeged, Algyői út 58.
A Kereskedő Cg.: 06-09-009687
A Kereskedő adószáma: 13425678-2-06
A Kereskedő KSH számjele: 13425678-4540-113-06.
A Kereskedő bankszámlaszáma: (CIB Bank Zrt.) 10700062-43625307-51100005
Email: info@kalmarmotor.hu
A Kereskedő telefonszáma: 06 - 62/466 - 176
Telefonos ügyfélszolgálat: Hétfő - Péntek: 9.00-17.00-ig
A honlap tárhelyszolgáltatójának adatai:
2
KALMÁR MOTOR KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
https://kalmarmotor.hu/
ÁSZF
DOTROLL KFT.
1148 Budapest, Fogarasi út 3 - 5.
Adószám: 13962982-2-42
E-mail: support@dotroll.com
2. § FOGALOMMEGHATÁROZÁSOK
a.) Kereskedő: KALMÁR MOTOR Korlátolt Felelősségű Társaság
b.) Vásárló: aki a KALMÁR MOTOR Korlátolt Felelősségű Társaság termékeit megrendeli.
c.) Fogyasztó: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1.§ 3. pontjában
foglaltak szerint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül
eljáró természetes személy.
d.) Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül.
e.) Elektronikus kereskedelmi szolgáltatás: olyan információs társadalommal összefüggő
szolgáltatás, amelynek célja valamely birtokba vehető forgalomképes ingó dolog –
ideértve a pénzt és az értékpapírt, valamint a dolog módjára hasznosítható természeti
erőket –, szolgáltatás, ingatlan, vagyoni értékű jog üzletszerű értékesítése, beszerzése,
cseréje vagy más módon történő igénybevétele.
f.) Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés
szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer
keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés
megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt
lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
g.) Futár: a vásárlót az alábbi társaság segítségével szolgáljuk ki:
GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai
Korlátolt Felelősségű Társaság
2351 Alsónémedi, GLS Európa utca 2.
Cégjegyzékszám:13 09 111755
Adószám:12369410-2-44
Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság
1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
Postacím: 1540 Budapest
Cégjegyzékszám: 01-10-042463
Adószám: 10901232-2-44
3. § ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK
a.) A vásárló a kereskedő https://kalmarmotor.hu/ weboldalán, továbbá személyesen a
6728 Szeged, Algyői út 58. sz. alatti székhelyén és a kereskedő Facebook oldalán is
megtekintheti a termékeket.
b.) A szerződés nyelve magyar.
c.) A KALMÁR MOTOR Korlátolt Felelősségű Társaság által a honlapon megjelenített
képek illusztrációk.
3
KALMÁR MOTOR KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
https://kalmarmotor.hu/
ÁSZF
d.) A kereskedő honlapjáról történő megrendelésnek (vásárlásnak) nem feltétele az
érvényes regisztráció, amennyiben regisztrálni kíván, akkor kattintson a „
REGISZTRÁCIÓ ” gombra.
e.) Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény – a
továbbiakban Ektv. – 5. § (2) bekezdése alapján tájékoztatjuk, hogy az internetes
áruházon keresztül megkötött elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt
szerződésnek, így az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem
hozzáférhető, a szerződés tartalma azonban a vásárlónak küldött elektronikus
visszaigazoló leveleinkből rekonstruálható.
4. § MEGRENDELÉS FOLYAMATA (TECHNIKAI LÉPÉSEK)
a.) A fogyasztó a kereskedő https://kalmarmotor.hu/ weboldalán rendelheti meg a
termékeket, amelyhez kattintson a „ WEBSHOP ” gombra, majd válassza ki az Önnek
megfelelő terméktípust.
b.) Amennyiben valamelyik termék felkeltette az érdeklődését, és azt meg kívánja
vásárolni, akkor kattintson a „ RÉSZLETEK ” majd a „ KOSÁRBA RAKOM ” gombra.
Általános esetben 1 (egy) termék kerül a kosárba. Kérjük amennyiben több terméket
kíván megrendelni, növelje vagy csökkentse a darabszámot a „ + ” vagy ” - „ gombra
kattintással vagy az adott terméket helyezze annyiszor a kosárba, amennyi terméket
meg kíván rendelni.
c.) Amennyiben meg kívánja tekinteni a kosár tartalmát, akkor kattintson a „ KOSÁR ”
ikonra. A kosárban megtekintheti a kosárban lévő terméke(ke)t, azok darabszámát
valamint azok vételárát. A „ KOSÁR ” ikon a weboldal jobb felső sarkában található.
d.) Amennyiben tovább kíván vásárolni, ezt is megteheti, ebben az esetben nézelődjön
tovább a https://kalmarmotor.hu/ weboldalán vagy kattintson a „ VÁSÁRLÁS
FOLYTATÁSA ” gombra.
e.) Amennyiben a kosárba helyezett termék darabszáma nem megfelelő a mennyiségi „
+ ” vagy „ - ” ikonra kattintva módosíthatja a termék(ek) darabszámát.
f.) Amennyiben el kívánja távolítani a terméke(ke)t a kosárból ezt megteheti a piros színű
„ TÖRLÉS ” gombra kattintással vagy ha a megrendelt terméke(ke)t módosítani
kívánja, kattintson a „ SZERKESZTÉS ” gombra.
g.) Amennyiben folytatni kívánja a megrendelést kattintson a „ TOVÁBB A PÉNZTÁRBA ”
gombra.
h.) Ezen a felületen van lehetősége a kuponkód megadására és a kupon beváltására is.
i.) Amennyiben regisztrált, ezen a felületen van lehetőség a belépésre is a „
BEJELENTKEZÉS ” gombra kattintással.
4
KALMÁR MOTOR KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
https://kalmarmotor.hu/
ÁSZF
j.) Ezt követően kérjük adja meg e-mail címét és vezeték valamint keresztnevét és
telefonszámát majd kattintson a „ TOVÁBB A SZÁLLÍTÁSI MÓDOKHOZ ” gombra.
k.) Ezt követően kérjük válassza ki az átvételi módot:
Átvételi mód:
• Házhozszállítás futárszolgálattal.
• Csomagautomatába, Postába vagy PostaPont -ra történő szállítás.
• Személyes átvétel nyitvatartási időben a 6728 Szeged, Algyői út 58. sz. alatt.
Nyitvatartás: Hétfőtől - Péntekig: 9:00 – 17:00
l.) A vásárlót az alábbi társaság segítségével szolgáljuk ki:
GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai
Korlátolt Felelősségű Társaság
2351 Alsónémedi, GLS Európa utca 2.
Cégjegyzékszám: 13 09 111755
Adószám: 12369410-2-44
Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság
1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
Postacím: 1540 Budapest
Cégjegyzékszám: 01-10-042463
Adószám: 10901232-2-44
m.) Szállítási díj:
• Házhozszállítás GLS futárszolgálattal:
o Bruttó 0 – 60.000 Ft -ig, azaz Hatvanezer forint -ig: 1.950 Ft, azaz
Egyezerkilencszázötven forint.
o Bruttó 60.000 Ft, azaz Hatvanezer forint felett: Ingyenes
• Házhozszállítás Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság -gal:
o Bruttó 0 – 60.000 Ft -ig, azaz Hatvanezer forint -ig:
o 0 - 10 kg -ig: 1.990 Ft, azaz Egyezerkilencszázkilencven forint.
o 10 - 20 kg -ig: 2.990 Ft, azaz Kettőezer-kilencszázkilencven forint.
o 20 - 40 kg -ig: 5.990 Ft, Ötezer-kilencszázkilencven forint.
o Bruttó 60.000 Ft, azaz Hatvanezer forint felett: Ingyenes
• Csomagautomatába történő szállítás esetén:
o Bruttó 0 – 60.000 Ft -ig, azaz Hatvanezer forint -ig: 990 Ft, azaz
Kilencszázkilencven forint.
o Bruttó 60.000 Ft, azaz Hatvanezer forint felett: Ingyenes
5
KALMÁR MOTOR KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
https://kalmarmotor.hu/
ÁSZF
• PostaPont -ra történő szállítás esetén:
o Bruttó 0 – 60.000 Ft -ig, azaz Hatvanezer forint -ig: 990 Ft, azaz
Kilencszázkilencven forint.
o Bruttó 60.000 Ft, azaz Hatvanezer forint felett: Ingyenes
• Postán maradó csomag esetén:
o Bruttó 0 – 60.000 Ft -ig, azaz Hatvanezer forint -ig: 990 Ft, azaz
Kilencszázkilencven forint.
o Bruttó 60.000 Ft, azaz Hatvanezer forint felett: Ingyenes
• Személyes átvétel esetén: ingyenes
• Az utánvét költsége: 650 Ft, azaz Hatszázötven forint
n.) Amennyiben kiválasztotta az átvételi módot kattintson a „ TOVÁBB A FIZETÉSI
MÓDHOZ ” gombra.
o.) A vételár kifizetésének módjai:
a.) közvetlen banki átutalással
b.) készpénzben vagy bankkártyánál átvételkor
p.) A vételárat banki utalással van lehetőség kiegyenlíteni a KALMÁR MOTOR Korlátolt
Felelősségű Társaság által megküldött számlát követően annak CIB Bank Zrt. -nél
vezetett 10700062-43625307-51100005 sz. bankszámlájára azzal, hogy a közlemény
rovatban a megrendelő nevét és a számla sorszámát fel kell tüntetni.
Kérjük addig ne utaljon ameddig a KALMÁR MOTOR Korlátolt Felelősségű Társaság a
számlát nem küldi meg az Ön részére!
A vásárlónak 3 (három) banki nap áll a rendelkezésére arra, hogy a vételárat
kiegyenlítse a kereskedő részére. Amennyiben a megadott 3 (három) banki napon
belül a vásárló a vételárat nem egyenlíti ki, a megrendelés a kereskedő részéről
törlésre és a kiállított számla sztornózásra kerülhet, amelyről elektronikus úton
értesítést küldünk.
A vételárat készpénzben is van lehetőség kiegyenlíteni az átvétel időpontjában.
q.) Amennyiben a visszaigazolás legkésőbb 48 (negyvennyolc) órán belül nem érkezik
meg, a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.
r.) Ezt követően kérjük adja meg számlázási (e-mail cím, vezetéknév, keresztnév,
irányítószám, város, utca, házszám, telefonszám) és szállítási adatait, amennyiben a
szállítási címe a számlázási adatoktól eltér akkor azt külön adja meg. Amennyiben
ezeket az adatokat is kitöltötte akkor kattintson a „ MEGRENDELÉS ÖSSZEGZÉSE ”
gombra.
6
KALMÁR MOTOR KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
https://kalmarmotor.hu/
ÁSZF
s.) Ezen a felületen van lehetőség a bevitt adatokat a megrendelés előtt újra áttekinteni,
szükség esetén a bevitt adatokat megváltoztatni / módosítani, valamint törölni.
t.) Amennyiben a megadott adatokkal véglegesíteni kívánja a megrendelését, kattintson
a „ FIZETÉSI KÖTELEZETTSÉGGEL JÁRÓ MEGRENDELÉS LEADÁSA ” gombra azzal, hogy
ezen gombfunkció aktiválása fizetési kötelezettséget von maga után. A megrendelés
véglegesítése előtt szükséges jelen ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató elfogadása is
a megfelelő négyzet kijelölésével.
u.) A vásárló tudomásul veszi, hogy a véglegesített megrendelés (vételi ajánlat) és annak
a kereskedő részéről történt visszaigazolása és annak megküldése által érvényes
adásvételi szerződés jön létre, mindezekre figyelemmel a megrendelés véglegesítése
olyan nyilatkozat (vételi ajánlat), amely fizetési kötelezettséget von maga után.
A fizetési kötelezettség vonatkozásában a kereskedő jogosult jogi eljárást indítani a
vásárlóval szemben, aki fizetési kötelezettségét nem teljesíti.
v.) Ezt követően KALMÁR MOTOR Korlátolt Felelősségű Társaság a megrendelt
termék(ek)et összesíti és ezt elektronikus üzenetben küldi meg a rendelés során
megadott elektronikus levelezési címre a számlával együtt.
w.) Érvényes rendelés: A rendelés akkor tekinthető érvényesnek, ha a vásárló a rendelési
folyamat során minden kötelező adatot kitöltött a termék(ek) vételárát megfizette és
a kereskedő a megrendelést visszaigazolta. Ekkor a visszaigazoló elektronikus levélben
– rögzítésre kerül a megrendelt termék(ek) és annak / azok vételára továbbá a
megrendelő adatai és esetlegesen a szállítási adatok és a teljesítési határidő.
x.) Rendelés visszavonása: A rendelés visszavonására a megrendelés visszaigazolásának
időpontjáig van lehetőség minden egyéb esetben a megrendelés fizetési
kötelezettséget von maga után.
A rendelés visszavonása érdekében kérjük haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot a
kereskedővel annak 06 - 62/466 - 176 ügyfélszolgálati telefonszámán nyitvatartási
időben vagy az info@kalmarmotor.hu elektronikus levelezési címén.
y.) Adatbeviteli hibák kijavítása:
• Amennyiben a megrendelés a kosár fázisban van és a kosárba helyezett termék
nem megfelelő a darabszám csökkentésével vagy a piros „ TÖRLÉS ” gombra
kattintással távolíthatja el a terméket a kosárból. A mennyiségi „ + ” „ - ” gombokra
kattintva pedig a darabszám változtatható meg.
• Ha a megrendelést követően észlelte, hogy bármely adatát tévesen adta meg
haladéktalanul vegy fel a kapcsolatot a kereskedővel az info@kalmarmotor.hu
elektronikus levelezési címén.
• Egyéb esetben a megrendelés minden esetben fizetési kötelezettséget von maga
után.
7
KALMÁR MOTOR KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
https://kalmarmotor.hu/
ÁSZF
6. § FIZETÉSSEL AZ ÁRRAL ÉS EGYÉB INFORMÁCIÓKKAL KAPCSOLATOS TÁJÉKOZTATÁS
a.) A KALMÁR MOTOR Korlátolt Felelősségű Társaság az árváltoztatás jogát fenntartja.
b.) A mindenkori vételár, – vagyis a termékért a fogyasztói forgalomban fizetendő ár – az
információs oldalon a termék mellett található akként, hogy ÁFA összege a vételárat
terheli.
c.) A KALMÁR MOTOR Korlátolt Felelősségű Társaság nem felelős a weboldalon található
árazási vagy egyéb adatbeviteli hibákért és fenntartja a jogot a félreértésen / árazási
hibán / stb. alapuló megrendelések törlésére, azaz a KALMÁR MOTOR Korlátolt
Felelősségű Társaság nem köteles a terméket hibás áron teljesíteni, hanem
felajánlhatja a helyes áron történő teljesítést, amelynek ismeretében a fogyasztó
elállhat vásárlási szándékától.
d.) Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és
feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény alapján a szerződés a felek
akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre.
e.) Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs
meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az
esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és
kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás / téves áron visszaigazolt
megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
f.) Átvételi mód:
• Házhozszállítás futárszolgálattal.
• Személyes átvétel nyitvatartási időben a 6728 Szeged, Algyői út 58. sz. alatt.
Nyitvatartás: Hétfőtől - Péntekig: 9:00 – 17:00
g.) A vásárlót az alábbi társaság segítségével szolgáljuk ki:
GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai
Korlátolt Felelősségű Társaság
2351 Alsónémedi, GLS Európa utca 2.
Cégjegyzékszám: 13 09 111755
Adószám: 12369410-2-44
Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság
1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
Postacím: 1540 Budapest
Cégjegyzékszám: 01-10-042463
Adószám: 10901232-2-44
h.) Szállítási díj:
8
KALMÁR MOTOR KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
https://kalmarmotor.hu/
ÁSZF
• Házhozszállítás GLS futárszolgálattal:
o Bruttó 0 – 60.000 Ft -ig, azaz Hatvanezer forint -ig: 1.950 Ft, azaz
Egyezerkilencszázötven forint.
o Bruttó 60.000 Ft, azaz Hatvanezer forint felett: Ingyenes
• Házhozszállítás Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság -gal:
o Bruttó 0 – 60.000 Ft -ig, azaz Hatvanezer forint -ig:
o 0 - 10 kg -ig: 1.990 Ft, azaz Egyezerkilencszázkilencven forint.
o 10 - 20 kg -ig: 2.990 Ft, azaz Kettőezer-kilencszázkilencven forint.
o 20 - 40 kg -ig: 5.990 Ft, Ötezer-kilencszázkilencven forint.
o Bruttó 60.000 Ft, azaz Hatvanezer forint felett: Ingyenes
• Csomagautomatába történő szállítás esetén:
o Bruttó 0 – 60.000 Ft -ig, azaz Hatvanezer forint -ig: 990 Ft, azaz
Kilencszázkilencven forint.
o Bruttó 60.000 Ft, azaz Hatvanezer forint felett: Ingyenes
• PostaPont -ra történő szállítás esetén:
o Bruttó 0 – 60.000 Ft -ig, azaz Hatvanezer forint -ig: 990 Ft, azaz
Kilencszázkilencven forint.
o Bruttó 60.000 Ft, azaz Hatvanezer forint felett: Ingyenes
• Postán maradó csomag esetén:
o Bruttó 0 – 60.000 Ft -ig, azaz Hatvanezer forint -ig: 990 Ft, azaz
Kilencszázkilencven forint.
o Bruttó 60.000 Ft, azaz Hatvanezer forint felett: Ingyenes
• Személyes átvétel esetén: ingyenes
• Az utánvét költsége: 650 Ft, azaz Hatszázötven forint
i.) Átvételkor a vásárló kötelessége a termék(ek) ellenőrzése a futár jelenlétében.
Amennyiben a vásárolt termékkel kapcsolatban mennyiségi és / vagy minőségi – azaz
a csomag tartalmát érintő – kifogás áll fenn, azt a helyszínen írásban rögzíteni kell. A
csomag átvételét követően utólagos reklamációt hiányzó vagy sérült tételre hivatkozva
a kereskedő nem fogad el.
Amennyiben a csomagot sérült állapotban kapta kérjük készítsen fotót a küldeményről
több nézetben (felülről és oldalról) amennyiben külső sérülés is látható szükséges arról
is fotót készíteni.
Elengedhetetlen fotót készíteni a tartalomról és a küldemény felbontásakor tapasztalt
állapotról az elhelyezkedés szerint. Ezeket az info@kalmarmotor.hu e-mail címre
küldje el, a sérülés szöveges leírásával együtt.
9
KALMÁR MOTOR KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
https://kalmarmotor.hu/
ÁSZF
j.) Amennyiben a futár a csomag átadását nem tudja teljesíteni, értesítést hagy a
kiszállítási címen. A csomagról ezt követően az értesítésen megjelölt telefonszámon
lehet érdeklődni. Sikertelen kézbesítés esetén a futár újra egyeztetett időpontban
díjmentesen megkísérli a kiszállítást.
k.) Amennyiben a csomag – a vásárló érdekkörében felmerülő okból – nem kerül
átvételre, a vásárló köteles a szállítás költségét vagy egyéb ezzel kapcsolatosan
felmerülő teljes kárát a kereskedő részére a csomag kereskedőhöz történő
visszaérkezésétől számított 8 (nyolc) napon belül megtéríteni. A fizetési kötelezettség
vonatkozásában a kereskedő jogosult jogi eljárást indítani a vásárlóval szemben, aki
fizetési kötelezettségét nem teljesíti.
l.) A vételár kifizetésének módjai:
a.) közvetlen banki átutalással
b.) készpénzben vagy bankkártyánál átvételkor
A vételárat banki utalással van lehetőség kiegyenlíteni a KALMÁR MOTOR Korlátolt
Felelősségű Társaság által megküldött számlát követően annak CIB Bank Zrt. -nél
vezetett 10700062-43625307-51100005 sz. bankszámlájára azzal, hogy a közlemény
rovatban a megrendelő nevét és a számla sorszámát fel kell tüntetni.
Kérjük addig ne utaljon ameddig a KALMÁR MOTOR Korlátolt Felelősségű Társaság a
számlát nem küldi meg az Ön részére!
A vásárlónak 3 (három) banki nap áll a rendelkezésére arra, hogy a vételárat
kiegyenlítse a kereskedő részére. Amennyiben a megadott 3 (három) banki napon
belül a vásárló a vételárat nem egyenlíti ki, a megrendelés a kereskedő részéről
törlésre és a kiállított számla sztornózásra kerülhet, amelyről elektronikus úton
értesítést küldünk.
A vételárat készpénzben is van lehetőség kiegyenlíteni az átvétel időpontjában.
7. § KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS
a.) A kereskedő szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló
2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti
szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények
intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben valamint a
fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom
szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes
szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendeletben foglaltak az irányadók.
b.) A kereskedő a nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet
köteles felvenni.
10
KALMÁR MOTOR KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
https://kalmarmotor.hu/
ÁSZF
Ebben rögzíti a vásárló nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a
jegyzőkönyvben rögzített adatainak a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés
keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének
eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak
szerinti kezeléséhez, a vásárló és a kereskedő közötti szerződés keretében eladott ingó
dolog megnevezését, vételárát, a szerződés kereskedő általi teljesítésének időpontját,
a hiba bejelentésének időpontját, a hiba leírását, szavatossági vagy jótállási igénye
alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá a szavatossági vagy
jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni
kívánt jog elutasításának indokát.
c.) A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén
a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő
békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
d.) A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó
rendelkezésére kell bocsátani. A jegyzőkönyvről a fogyasztó kérésére a kereskedő
tartós adathordozón másolatot biztosít.
e.) A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó
szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.
29.) NGM rendelet 4. § (6) bekezdése szerint a kereskedő a fogyasztó szavatossági vagy
jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított 3 (három) évig
köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
f.) A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről
szóló törvény szerinti panasznak.
1./ KELLÉKSZAVATOSSÁG:
a.) A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:157. § (1) bekezdése szerint, a
kereskedő hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a
szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem
teljesít hibásan a kereskedő, ha a jogosult (vásárló) a hibát a szerződéskötés
időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
b.) A vállalkozás hibásan teljesít továbbá, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe
helyezéséből fakad, feltéve, hogy
1. az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt a vállalkozás
végezte el, vagy a vállalkozás felelősségvállalása mellett végezték el; vagy
2. az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen
üzembe helyezés a vállalkozás által – illetve digitális elemeket tartalmazó
áruk esetében a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által
– rendelkezésre bocsátott üzembe helyezési utasítások hiányosságainak
következménye.
11
KALMÁR MOTOR KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
https://kalmarmotor.hu/
ÁSZF
c.) Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális
tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő
folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel az áru digitális tartalommal
vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba
1. 2 (két) évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az
áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy
2. 2 (két) évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a
folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt
következik be vagy válik felismerhetővé.
d.) A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom
szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes
szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet szerint a szolgáltatásnak a
teljesítés időpontjában meg kell felelnie az alábbi követelményeknek (szerződésszerű
teljesítés):
Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön – a fenti követelmények
teljesülése mellett – a szerződés tárgyát képező szolgáltatásnak:
1. alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú
szolgáltatás esetén jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány
hiányában az irányadó magatartási kódex előír;
2. rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel,
minőséggel, teljesítmény – és egyéb jellemzőkkel – különösen a
funkcionalitás, a kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a
biztonságosság tekintetében –, amely azonos típusú szolgáltatás esetén
szokásos, figyelembe véve a vállalkozás, annak képviselője vagy az
értékesítési láncban részt vevő más személy a szolgáltatás konkrét
tulajdonságaira vonatkozó nyilvános – különösen hirdetésben vagy címkén
tett - kijelentését;
3. rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és
útmutatókkal – ideértve a csomagolást, illetve az üzembe helyezésre
vonatkozó utasítást –; és
1. meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek,
minőségnek, típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben
meghatározott funkcionalitással, kompatibilitással, interoperabilitással és
egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel;
2. alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra,
amelyet a fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor a vállalkozás
tudomására hozott, és amelyet a vállalkozás elfogadott;
3. rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal,
használati útmutatóval – ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást,
a telepítési utasítást, valamint az ügyfélszolgálati támogatást –; és
4. biztosítania kell a szerződésben meghatározott frissítéseket.
12
KALMÁR MOTOR KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
https://kalmarmotor.hu/
ÁSZF
4. meg kell felelnie a vállalkozás által a szerződéskötést megelőzően mintaként,
modellként bemutatott vagy próbaverzióként elérhetővé tett szolgáltatás
tulajdonságainak, leírásának.
A szolgáltatásnak nem kell megfelelnie a fenti nyilvános kijelentésnek, ha a kötelezett
bizonyítja, hogy:
1. a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie;
2. a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon
helyesbítették; vagy
3. a nyilvános kijelentés a jogosult szerződéskötési elhatározását nem
befolyásolhatta.
e.) Az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális
szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések esetén:
Ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától
számított 1 (egy) éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában
fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével
összeegyeztethetetlen.
E bekezdés a digitális elemeket tartalmazó árura is alkalmazandó. Ha a digitális
elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy
digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos
szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a fenti
időtartam alatt felismert hibával érintett szolgáltatás a szerződés szerinti teljesítés
időszakában szerződésszerű volt.
f.) Hibás teljesítési vélelem a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerint:
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni
kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a
teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba
jellegével összeegyeztethetetlen.
g.) Kellékszavatossági jogok:
Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a
kereskedő a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
h.) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint:
13
KALMÁR MOTOR KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
https://kalmarmotor.hu/
ÁSZF
1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott
kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kereskedőnek –
másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan
többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan
állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a
kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak (vásárlónak) okozott
érdeksérelmet; vagy
2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett
költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől
elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e
kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a
kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege
megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint
a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
Kivéve: Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru
adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások
nyújtására irányuló – szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai
gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja
ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.
i.) A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult (vásárló) által
elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult (vásárló)
érdekeit kímélve kell elvégezni. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Az áru
kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az
időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.
j.) A vállalkozás megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a
kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a
vállalkozásnak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás
hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.
k.) A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést
megszüntetni, ha
1. a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt,
de részben vagy egészben nem teljesítette a meghatározott feltételeket,
vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
2. ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás
megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
3. a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi
szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
4. a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a
körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy
a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut
szerződésszerűvé tenni.
14
KALMÁR MOTOR KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
https://kalmarmotor.hu/
ÁSZF
l.) Áttérés más kellékszavatossági jogra:
A jogosult (vásárló) a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az
áttéréssel okozott költséget köteles a kereskedőnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre
a kereskedő adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
m.) A hiba közlése:
A jogosult (vásárló) a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a
kötelezettel közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba
felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek
kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult (vásárló) a felelős.
n.) A kellékszavatossági igény elévülése:
A jogosult (vásárló) kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 1 (egy)
év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó
kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 2 (két) év alatt évül el.
Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb
elévülési időben is megállapodhatnak azonban 1 (egy) évnél rövidebb elévülési
határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen. Nem számít bele az elévülési
időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult (vásárló) a dolgot
rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással
érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell
alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
o.) Költségviselés:
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kereskedőt terhelik.
Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat (vásárlót) terhelő karbantartási
kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével
felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult (vásárló) köteles viselni, ha a
dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kereskedő e
tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
p.) A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga
a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező
jognyilatkozattal gyakorolható. Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján
szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés
megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az
adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal
együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a
fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat
tartsa meg.
15
KALMÁR MOTOR KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
https://kalmarmotor.hu/
ÁSZF
q.) Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés
alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
1. a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak
az érintett árut; és
2. a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az
érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru
visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
2./ TERMÉKSZAVATOSSÁG:
a.) Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (továbbiakban: termék) hibája esetén
a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás
megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a
terméket cserélje ki.
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba
hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által
adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
b.) Gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
c.) A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy:
1. a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében
gyártotta vagy forgalmazta;
2. a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a
technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
3. a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása
okozta.
d.) Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére
vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
e.) Közlési és igényérvényesítési határidők:
A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval
közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem
nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától
számított 2 (két) évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
f.) Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén:
A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új
tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.
16
KALMÁR MOTOR KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
https://kalmarmotor.hu/
ÁSZF
3./ JÓTÁLLÁS:
a.) A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott és a hivatkozott
jogszabály 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre jótállási kötelezettség
terjed ki. A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a
fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására
kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti,
feltéve, hogy fogyasztónak minősül.
b.) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási
feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és
vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
c.) Önkénes jótállás esetén: Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal, a jótállás
időtartama alatt a szerződés megkötésekor vagy azt megelőzően rendelkezésre álló,
kapcsolódó reklámokban foglalt feltételek szerint felel a hibás teljesítésért.
Ha a jótállási nyilatkozatban foglalt feltételek a fogyasztóra nézve kevésbé kedvezőek,
mint a kapcsolódó reklámok szerinti feltételek, akkor a jótállásra kötelezett a
kapcsolódó reklámokban foglalt jótállásra vonatkozó feltételek szerint felel a hibás
teljesítésért, kivéve, ha a szerződés megkötése előtt a kapcsolódó reklámokat a
jótállási nyilatkozatban foglalt feltétellel azonos vagy hasonló tartalommal
helyesbítették.
d.) A jótállás időtartama az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. Rendelet rendelkezései szerint:
Ø 10.000 Ft -ot, azaz Tízezer forint -ot elérő, de 100.000 Ft -ot, azaz Százezer forint
-ot meg nem haladó eladási ár esetén 1 (egy) év,
Ø 100.000 Ft -ot, azaz Százezer forint -ot meghaladó, de 250.000 Ft -ot, azaz
Kettőszázötvenezer forint-ot meg nem haladó eladási ár esetén 2 (két) év,
Ø 250.000 Ft -ot, azaz Kettőszázötvenezer forint-ot eladási ár felett 3 (három) év.
e.) Aki jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jogszabályban foglalt feltételek
szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha
bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
f.) A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az
üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés
napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 (hat)
hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási
cikk átadásának napja.
g.) A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra
átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a
hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
17
KALMÁR MOTOR KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
https://kalmarmotor.hu/
ÁSZF
h.) Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén:
A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos
érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.
i.) Jótállási jegyre vonatkozó rendelkezések az egyes tartós fogyasztási cikkekre
vonatkozó kötelező jótállásról szóló a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:
A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó
rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja
a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát. A jótállási jegyet közérthetően és
egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.
j.) A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető
feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi
visszaszolgáltatása.
k.) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére
bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó
rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését
bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az
általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a
fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték
megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
l.) A vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus úton is átadhatja a fogyasztó részére. A
fogyasztó részére elektronikusan átadott számla jótállási jegyként akkor fogadható el,
ha tartalma megfelel a rendelet jótállási jegyre vonatkozó előírásainak is. A vállalkozás
a jótállási jegy elektronikus úton való átadására legkésőbb a termék átadását vagy
üzembe helyezését követő napon köteles.
m.) Ha a vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus dokumentumként nem közvetlen
megküldéssel adja át, hanem letöltést biztosító elérési cím formájában bocsátja azt a
fogyasztó rendelkezésére, akkor az elektronikus jótállási jegy letölthetőségét a jótállási
idő végéig nem szüntetheti meg, a letöltési cím elérhetőségét biztosítania kell.
A vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton történő átadására legkésőbb a termék
átadását vagy üzembehelyezését követő napon köteles.
n.) Önkéntes jótállás esetén:
Jótállási nyilatkozat vonatkozó rendelkezések a fogyasztó és vállalkozás közötti, az
áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális
szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021.
(VI. 30.) Korm. rendelet szerint:
18
KALMÁR MOTOR KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
https://kalmarmotor.hu/
ÁSZF
A jótállási nyilatkozatot tartós adathordozón kell a fogyasztó rendelkezésére
bocsátani, legkésőbb az áru teljesítésének időpontjában. A jótállási nyilatkozatot
egyértelmű, jól érthető szövegezéssel kell megfogalmazni. A jótállási nyilatkozatban fel
kell tüntetni:
1. az arra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatot, hogy az áru hibás teljesítése
esetén a fogyasztót a jogszabály szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása
térítésmentesen megilleti, e jogait a jótállás nem érinti;
2. a jótállásra kötelezett nevét és címét;
3. a fogyasztó által a jótállás érvényesítése érdekében követendő eljárást;
4. azon áru megjelölését, amelyre a jótállás vonatkozik;
5. a jótállás feltételeit.
n.) A jótállási nyilatkozatot magyar nyelven is a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
o.) A jótállási igény érvényesítése:
Ø A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén,
bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen
feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
Ø A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Ø Kijavítás iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak vagy – a javítószolgálatnál
közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálatnak a
jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan fel kell tüntetnie:
a) a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek az
időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását,
b) a hiba okát és a kijavítás módját, továbbá
c) a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját,
valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását.
Kicserélés iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a
kicserélés tényét és időpontját.
Ø Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk
első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer,
hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában
a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül kicserélni.
Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó
által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló
bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott
számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a fogyasztó
részére visszatéríteni.
19
KALMÁR MOTOR KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
https://kalmarmotor.hu/
ÁSZF
Ø Ha a fogyasztási cikk 3 (három) alkalommal történő kijavítást követően ismét
meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –, valamint ha a
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja
alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem
kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással
kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül
kicserélni.
Ø Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a
fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését
igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján
kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a
fogyasztó részére visszatéríteni.
Ø Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való
közlésétől számított 30. napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése
hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő
eredménytelen elteltét követő 8 (nyolc) napon belül kicserélni.
Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó
által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló
bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott
számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő
eredménytelen elteltét követő 8 (nyolc) napon belül a fogyasztó részére
visszatéríteni.
A fentiek szerinti előírás a jogszabály 1. melléklet 8. pontjában felsorolt
fogyasztási cikkek közül az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra,
motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra,
lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a jogszabály 1. melléklet
9. pontjában meghatározott motoros vízi járműre nem vonatkoznak.
Ø A rögzített bekötésű, illetve a 10 (tíz) kg -nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési
eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek
kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani.
Ø Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről,
valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál
közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat
gondoskodik.
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől)
számított 3 (három) munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat
a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja
értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni,
feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
8. § PANASZKEZELÉS
a.) A kereskedő a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
szóló 45/2014 (II.26.) Kormány rendelet rendelkezései szerint tájékoztatja a vásárlót a
panaszkezeléséről:
20
KALMÁR MOTOR KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
https://kalmarmotor.hu/
ÁSZF
b.) A KALMÁR MOTOR Korlátolt Felelősségű Társaság minden beérkezett reklamációra és
panaszra reagál és minden általa elkövetett hiba, félreértés vagy probléma esetén a
legnagyobb rugalmassággal – a vásárló érdekeit szem előtt tartva – jár el.
c.) A vásárló a panaszát a kereskedőhöz kizárólag az alábbi elérhetőségeken tudja írásban
benyújtani:
A Kereskedő levelezési címe: 6728 Szeged, Algyői út 58.
E-mail: info@kalmarmotor.hu
d.) A kereskedő a vásárlói panasz esetén a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV.
törvény rendelkezései alapján jár el. A fogyasztó a kereskedőnek a magatartására,
tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti
a kereskedővel. A szóbeli panaszt a kereskedő azonnal megvizsgálja, és szükség szerint
orvosolja.
Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása
nem lehetséges, a kereskedő a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról
haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni. A KALMÁR MOTOR Korlátolt
Felelősségű Társaság a reklamációt a bejelentést követő 5 (öt) munkanapon belül
kivizsgálja.
Az írásbeli panaszt a kereskedő a panasz kézhezvételétől számított 30 (harminc) napon
belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.
e.) A kereskedő a válasz másolati példányát 5 (öt) évig köteles megőrizni, és azt az
ellenőrző hatóságoknak kérés esetén bemutatni.
f.) A panasz elutasítása esetén a kereskedő írásban tájékoztatja arról a vásárlót, hogy
panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását
kezdeményezheti.
A tájékoztatás tartalmazza továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye
vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes
elérhetőségét, valamint levelezési címét.
A tájékoztatás arra is kiterjed, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése
érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. A békéltető testület
eljárásában a kereskedőt együttműködési kötelezettség terheli.
g.) A vásárló a kifogásaival, panaszaival az alábbi szervezetekhez fordulhat:
Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata
Szeged Megyei Jogú Város Jegyzője
Cím: 6720 Szeged, Széchenyi tér 10.
Telefon: +36-28/529-190
E-mail: ugyfel@szegedvaros.hu
21
KALMÁR MOTOR KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
https://kalmarmotor.hu/
ÁSZF
Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal
Műszaki Hatósági Főosztály
Fogyasztóvédelmi Osztály
6722 Szeged, Rákóczi tér 1.
Postacím: 6701 Szeged, PF: 542.
Telefonszám: +36 62 680 530
Telefax: +36 62 680 531
E-mail: fogyasztovedelem@csongrad.gov.hu
További információ:
https://www.kormanyhivatal.hu/hu
h.) Békéltető testület:
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli
rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita
rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége
esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és
költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a
fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a
fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. A békéltető testület eljárásának
részletszabályait a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 18. § - 37/A. §
tartalmazza.
A békéltető testületek felsorolása:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
E-mail cím:
kerelem@baranyabekeltetes.hu,
info@baranyabekeltetes.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525,
(76) 501-532
Fax száma: (76) 501-538
E-mail cím:
bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976,
446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu;
bmkik@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei
Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád-Csanád Megyei Békéltető
Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118
mellék
Fax száma: (62) 426-149
22
KALMÁR MOTOR KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
https://kalmarmotor.hu/
ÁSZF
E-mail cím: info@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár,
Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;
bekeltetes@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető
Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
E-mail cím:
bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen
Vörösmarty u. 13-15.
Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105
mellék
Fax száma: (36) 323-615
E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető
Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
E-mail cím:
bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető
Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján,
Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
E-mail cím: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II.
emelet 240.
Telefonszáma: 06-1-269-0703
Fax száma: 06-1-269-0703
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
E-mail cím: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei
Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u.
2.
Telefonszáma: (42) 311-544,
(42) 420-180
Fax száma: (42) 420-180
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
E-mail cím: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
E-mail cím: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 814-111
Fax száma: (88) 412-150
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg,
Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
23
KALMÁR MOTOR KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
https://kalmarmotor.hu/
ÁSZF
E-mail cím: zmkik@zmkik.hu;
zmbekelteto@zmkik.hu
A békéltető testületek illetékességi területe:
Békéltető testület
neve
Békéltető testület székhelye Illetékességi terület
Budapesti
Békéltető Testület
Budapest Budapest
Baranya Vármegyei
Békéltető Testület
Pécs Baranya vármegye,
Somogy vármegye,
Tolna vármegye
Borsod-Abaúj-
Zemplén Vármegyei
Békéltető Testület
Miskolc Borsod-Abaúj-Zemplén
vármegye,
Heves vármegye,
Nógrád vármegye
Csongrád-Csanád
Vármegyei
Békéltető Testület
Szeged Békés vármegye,
Bács-Kiskun vármegye,
Csongrád-Csanád vármegye
Fejér Vármegyei
Békéltető Testület
Székesfehérvár Fejér vármegye,
Komárom-Esztergom
vármegye,
Veszprém vármegye
Győr-Moson-
Sopron Vármegyei
Békéltető Testület
Győr Győr-Moson-Sopron
vármegye,
Vas vármegye,
Zala vármegye
Hajdú-Bihar
Vármegyei
Békéltető Testület
Debrecen Jász-Nagykun-Szolnok
vármegye,
Hajdú-Bihar vármegye,
Szabolcs-Szatmár-Bereg
vármegye
Pest Vármegyei
Békéltető Testület
Budapest Pest vármegye
A kereskedő tudomással bír arról, hogy a békéltető testületi eljárásban együttműködési
kötelezettség terheli, ennek keretében köteles válaszirat megküldésére a békéltető testület
számára. A vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy
részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására
feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást
kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt
venni a meghallgatáson.
24
KALMÁR MOTOR KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
https://kalmarmotor.hu/
ÁSZF
Az együttműködési kötelezettségét, valamint a tájékoztatási kötelezettségét megsértő
vállalkozásról a békéltető testület értesíti a békéltető testület székhelye szerint illetékes
fogyasztóvédelmi hatóságot.
A tanács az eljárást az annak megindulását követő 90 (kilencven) napon belül befejezi, indokolt
esetben ezt a határidőt a testület elnöke legfeljebb 30 (harminc) nappal meghosszabbíthatja.
Egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha
aa) a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltető testületnél vagy a kamaránál
nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt – általános alávetési
nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig
nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy
ab) a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó
érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat
meghozatalakor – nem haladja meg a 200.000 Ft -ot, azaz Kétszázezer forint -ot, vagy ajánlást
tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott,
hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve ha a tanács döntésének
elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott.
A tanács a fogyasztó kérelmének elutasításáról dönt, ha a meghallgatást követően a kérelmet
megalapozatlannak találja.
i.) Európai Bizottság online vitarendezési platform:
A vásárlónak lehetősége van arra, hogy az online vásárolt termékkel vagy
szolgáltatással kapcsolatos panaszát online vitarendezési eljárás keretében
kezdeményezze panasza bíróságon kívüli rendezését. Az online vitarendezést a
következő weboldalon kezdeményezheti, valamint szintén ezen az oldalon kaphat
részletes tájékoztatást az online vitarendezés lehetőségéről és feltételeiről:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLang
uage
j.) Bírósági eljárás:
Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti
érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény
rendelkezései szerint.
9. § A VÁSÁRLÁSTÓL VALÓ ELÁLLÁS JOGA
25
KALMÁR MOTOR KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
https://kalmarmotor.hu/
ÁSZF
a.) Internetes vásárlások esetén a vásárló a szerződéstől a termék, több termék egyidejű
megrendelése, de eltérő időpontokban történő szállítása esetén pedig az utoljára
szolgáltatott termék átvételét követő 14 (tizennégy) napon belül indoklás nélkül
elállhat, ezt a jogát az említett határidőn belül a 45/2014. (II.26.) 22. § szakasz alapján
a jelen ÁSZF mellékletét képező nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre
vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.
b.) A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés
esetében a szerződés megkötésének napjától számított 14 (tizennégy) napon belül
gyakorolhatja.
c.) Ezen elállási jogát a szerződés megkötésétől a termék megérkezéséig rendelkezésre
álló időben is gyakorolhatja. A vásárló áruátvétel dátumát bizonyítja a postai
csomagjegyzék, illetve a futárszolgálat szállítójegyzéke. Elállásnál a kereskedő köteles
a vásárló által kifizetett vételár összegét haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való
tudomásszerzést követő 14 (tizennégy) napon belül visszatéríteni.
A vásárlónak visszajáró összeget a vevővel előre egyeztetett fizetési módnak
megfelelően térítjük vissza. A vásárló által kifizetett összeget a kereskedő mindaddig
visszatarthatja, amíg az elállási jogot érvényesítő vevő a terméket nem küldte vissza,
vagy a visszaküldés tényét kétséget kizáróan nem igazolta.
d.) A fogyasztó köteles a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási
nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni vagy
átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 (tizennégy) napos határidő letelte
előtt elküldi a terméket.
e.) A fogyasztó viseli az elállás esetén, az áru visszaszolgáltatásával kapcsoltban felmerült
közvetlen költséget. Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos
fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles
visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
f.) A KALMÁR MOTOR Korlátolt Felelősségű Társaság jogosult az értékcsökkenés miatti
levonást alkalmazni, ha a vásárló a termék jellegének, tulajdonságainak és
működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó mértékben
használta a terméket.
g.) Amennyiben a vásárlónak van rá módja a praktikusabb és gyorsabb ügyintézés
érdekében ajánljuk, hogy a terméket eredeti, sértetlen állapotban és a csomagolásával
együttesen küldje vissza a fenti címre.
h.) Tájékoztatjuk, hogy a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállás jogát:
26
KALMÁR MOTOR KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
https://kalmarmotor.hu/
ÁSZF
1. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás
egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó
kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul
vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát
elveszíti;
2. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a
pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében
meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
3. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása
alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében,
amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
4. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
5. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy
higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
6. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően
elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
7. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a
vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és
amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak
meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított
harmincadik napot követően kerül sor;
8. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó
kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási
munkálatok elvégzése céljából;
9. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes
szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a
fogyasztó a csomagolást felbontotta;
10. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések
kivételével;
11. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
12. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés,
fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős
tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében,
ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt
kötöttek ki;
13. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha
a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a
teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak
tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az
elállás jogát.
10. § A FELELŐSSÉG KORLÁTOZÁSA
a.) Az interneten történő vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet lehetőségeinek
és korlátinak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai adottságokra és
a felmerülő hibákra.
27
KALMÁR MOTOR KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
https://kalmarmotor.hu/
ÁSZF
b.) A KALMÁR MOTOR Korlátolt Felelősségű Társaság semmilyen módon nem felelős az
alább felsorolt körülményekért, tényekért, bármilyen okból is jelentkeznek vagy
következtek be:
1. az interneten küldött és / vagy fogadott, nem a kereskedőtől származó
bármilyen adat vagy információ okozta problémákért;
2. az internetes hálózat bármilyen működési hibájáért, ami megakadályozza a
webáruház akadálytalan működését és a vásárlást;
3. bármilyen adatvesztésért;
4. bármely a folyamatban alkalmazott szoftver nem megfelelő működésének
következményeiért;
5. a szolgáltató hálózatban bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy
technikai hiba következményeiért.
11. § ADATVÉDELEM
A KALMÁR MOTOR Korlátolt Felelősségű Társaság kinyilvánítja, hogy adatkezelési
tevékenységét – a megfelelő belső szabályok, technikai és szervezési intézkedések
meghozatalával – úgy végzi, hogy az minden körülmények között megfeleljen AZ EURÓPAI
PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETÉNEK – a természetes személyeknek a
személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad
áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi
rendelet, a továbbiakban: Rendelet) – továbbá az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.)
rendelkezéseinek.
12. § ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
a.) Jelen ÁSZF rendelkezéseit a KALMÁR MOTOR Korlátolt Felelősségű Társaság – a
vonatkozó hatályos magyar jogszabályi rendelkezésekkel összhangban – egyoldalúan
jogosult megváltoztatni, módosítani és / vagy kiegészíteni.
b.) Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre, valamint a felek
jogviszonyára a Polgári Törvénykönyv, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról
szóló 2001. évi CVIII. törtvény, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999.
(II.5) Korm. rendelet, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, a fogyasztóvédelemről szóló 1997.
évi CLV. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti,
az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális
szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021.
(VI. 30.) Korm. rendeletben és a mindenkori hatályos jogszabályok rendelkezések az
irányadóak.
c.) A KALMÁR MOTOR Korlátolt Felelősségű Társaság internetes honlapját
https://kalmarmotor.hu/ látogatók kötelesek rendszeresen tájékozódni jelen ÁSZF
módosításai tekintetében.
28
KALMÁR MOTOR KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
https://kalmarmotor.hu/
ÁSZF
d.) A KALMÁR MOTOR Korlátolt Felelősségű Társaság az adataiban bekövetkezett minden
változást és a szerződés teljesítése szempontjából lényeges egyéb változásokat köteles
15 (tizenöt) napon belül írásban közölni és azt közzétenni.
e.) Amennyiben az ÁSZF módosításának hatálybalépését követően a vásárló továbbra is
látogatja a weboldalt és megrendelést ad le, azt a kereskedő jogosult úgy értelmezni,
hogy vásárló az ÁSZF módosítását elfogadta.
f.) Jelen ÁSZF a mai napon lép hatályba.
Szeged, 2024. augusztus 01.
……………………………………………..
KALMÁR MOTOR
Korlátolt Felelősségű Társaság
(képviseli: Kalmár Szilvia ügyvezető)
29
KALMÁR MOTOR KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
https://kalmarmotor.hu/
ÁSZF